SALAM AKU DAN SEMUA UNTUK SEMUA

SALAM...tidak mengira usia..bangsa dan darjat..blog ini utk semua berdasarkan pengalaman apa yg dilihat..dilalui..disentuh..didapati..akan disuratkan di blog ini dan menyampaikan yang tersirat dan kongsi bersama.
-sekian-

Pages

Sunday, July 1

PHIA to PIER???!!

Last week aku balik kampung dgn Ogy. Antara HOT TOPIc yg dia story kat aku is....PHIA bukan betina but JANTAN!
Oooooo My Allah...again!
Dan dia telah pun meng'transfer'kan nama Phia to Pier. Okey...faham.
aku hairan, mcm mana dia boleh tau Pier is Jantan sedangkan hubby bgtau kompom dia betina.
dia cerita yang ayah mertua dia tgh belek2 Pier.then terselak la bulu dibelakang tu...erm...bawah ekor dia tu dia kawasa buntut dia tu.
okey...he saw something yg menandakan that Phia is not Phia...he is Pier...jantan. aku punya lah gelak besar dan dlm hati said "b...salah lagi..hahahaha".
Dulu dia pon salah jantina juga kat Mhia...adik beradik dgn si Pier ni juga. Bila da bagi kat buyer dlm seminggu, baru buyer tu msg yg mhia tu jantan. tapi terpaksa guna nama yg sama because guna nama lain dia buat derk. hahahahahaha...hubby ni....ingat jabatan pendaftaran ke?hahahaha
before balik rumah mak, aku sempat jengah pier and his parents....jojo & kiki.
ok fine....Jojo kena kurung sebab da memancut merata2 sebab nak mengawan. dan aku baru tahu...mengawan ni aa musimnya. aku tak sempat pula nak tanya lebih lanjut pasal mengawan utk kucing ni. kalau tanya ogy pun bukan dia tahu. yang tau pun ayah mertua ogy. tapi agak sedih...jojo dlm cage yg kecil. agak tak sesuai dgn size jojo yg semakin besar tu. kemudian dia mengeow minta di lepaskan.dia tak bising tapi mengeow pendek...lagi aku tersentuh. jojo sabar ye...kena denda sikit je.tulah nakal sangat.hehehe.
kiki tgh sarat...tunggu masa je nanti tu.hurm...kompom keluar warna kelabu lagi ni. tapi berapa banyak yg keluar aku xboleh jangkakan sebab sebelum ni 6 ekor!hurm...banyakkan walaupun 2 ekor mati.
apa pun aku happy tengok perkembangan jojo kiki and pier sebab mereka bertiga da gemuk dan sihat walfiat. dan nampak kiki pier enjoy dan happy kat situ.

No comments:

Post a Comment