SALAM AKU DAN SEMUA UNTUK SEMUA

SALAM...tidak mengira usia..bangsa dan darjat..blog ini utk semua berdasarkan pengalaman apa yg dilihat..dilalui..disentuh..didapati..akan disuratkan di blog ini dan menyampaikan yang tersirat dan kongsi bersama.
-sekian-

Pages

Tuesday, July 3

the proposal

hahaha...aku xsangka aku akan buat entry ni.
actually...aku xsangka dgn semua ni.
aku tak sangka perkenalan 2 thn dan setelah menunggu, akhirnya aku akan mengakhiri zaman bujang aku tak lama lagiiiii!yippi!yippi!yippi!
tak perlu lah ye aku story perjalanan kisah aku
cukup aku share yg aku di lamar secara mengejut dan tak diduga!
sbnrnya memang asal nak buat thn hadapan dan segala perancangan dah ada.
tetapi tiba2 berubah.
masa tu...otak aku ni tengah serabut dgn mcm2 hal dan dugaan2 yg unsangkarable = tak disangka2 lah
lagi2 selepas aku balik dari Marang, T'ganu banyak perkara mengejut berlaku..
dipendekkan cerita...satu malam aku ke rumah dia untuk hantar aku balik segambut.
sebalum hantar...dia kata dia nak mandi dulu dan aku tunggu kat dlm kereta
aku yang penat bekerja dan berfikir banyak benda satu hari tu...tertidur dlm kereta.
bila masa aku tidur pun aku tak tahu.
ada la dkt 40 minit kot tiba2 dia masuk kereta dan aku terkejut.
aku yg terkejut dia masuk tiba2 dan dalam keadaan terkejut + mamai tu, hubby yg tgh pakai seat belt tiba2 bersuara 
"..sayang...b nak kahwin dgn sayang tahun ni juga la..."
aku yg terkejut tadi bertambah terkejut
"merepek...huh!" aku terkejut sbnrnya.
" bukan ke majlis Mac 2013??" aku tanya lagi...sangat tak puas hati ni!walaupun dalam hati ada rasa waaaaaaaaa!!!bunga2 kot...kihkihkih!
"b serius ni...kita buat dalam tahun ni juga. B nak kita kahwin tahun ni..ok."
dan terus dia hulurkan handphone dia suruh aku mesej kakak dia kat Kemaman.
aku pon taip lah mesej (konon2 ayat tu dia yg mesej) dan aku nak tengok dia main2 ke tak ni...(tapi raut muka dia xde tanda bergurau langsung masa tu.serius okey...)
mesej pun send...dan....okey...memang betul itu teman lelaki aku...bila dia serius dan bersungguh dia akan buat sesuatu yg serius juga.
dan akhirnya...semua orang gembira dgn proposal mengejut ini!and me too...
insyaallah.
okey...aku dah start menghitung hari..hahaha!

No comments:

Post a Comment