SALAM AKU DAN SEMUA UNTUK SEMUA

SALAM...tidak mengira usia..bangsa dan darjat..blog ini utk semua berdasarkan pengalaman apa yg dilihat..dilalui..disentuh..didapati..akan disuratkan di blog ini dan menyampaikan yang tersirat dan kongsi bersama.
-sekian-

Pages

Tuesday, July 10

rezeki dan hikmah

Since monday aku da stress. Tapi sebelum stress aku down.
Aku dah tahap putus asa before ni...tapi sangka ada harapan....rupanya hampeh belaka.
Mujur ada hubby and yana yg sudi bagi semangat dan dorongan.
Yelah ape perasaan korang kalau kita diletakkan dgn harapan yg pastinya akan jadi milik kita TETAPI tiba musnah???
Ibaratnya kita bina aprtnent 20 tingkat...tinggal nak masuk je ni dan duduk...
Tapi banyak sangat dugaan duduk rumah tu...
Pastu kita da berusaha untuk hampir ke matlamat...
Dan finally x dapat juga dan apartment 20 tingkat tu dirobohkan???
argh!!it's hurt!!!
Memang dugaan menghitung hari bahagia aku...satu persatu dugaan aku kena tempuh.
Masalah datang x surut-surut...x ada solution...huwaaaargh!!
Dah lah hubby tu lately ni kerap hangen...maybe hormon dia xstabil kot...mcm aku...kah kah kah!!!
Semalam seharian aku dgn yana & hubby.
Aku terkejut yana sakit tiba2...
Dan yg paling syok...aku panik!
Maybe 1st time aku berdepan dgn situasi panik (walaupun 2 days before aku panik sebab token parking hilang bawah kerusi)
Apa lg...aku yg panik tu...hubby aku sempat sound aku..tapikan...aku xtau ape yag dia bebelkan sebab dlm kepala otak aku teringat yana yg sakit tiba2.
Sampai kat hospital...aku dah jadi macam jurucakap yana okeeeey...
Setiap apa yg terjadi aku kena cerita semula pada doctor dan ada M.A (stand for Medical Assistant) kata aku ni mak yana!!
cit!!!tua sangat ke aku ni? atau huduh sangat kah aku ni...atau ada rupa keibuan...muwahahahahaha...tapi aku tetap xsuka sbnrnya.
Bila semua dah settle...kereta pula xhidup.......gggrrrrr...
Hubby ada terlupa sesuatu nak off lah tu.
Nak marah dah x ada perasaan.
Nak sound...aku dah  x ada perasaan.
Nak menangis...x ada sebab...biarlah yana seorang yg nangis sebab nak ambil darah.
Last2 aku lantakkan...kena hangen B pun aku boleh sengeh2 lagi.
Maybe terlalu penat.
Sampai lah Lam datang bg bantuan charge beteri...nak jumper...wayar xcukup power.
Semua setel..aku lak yg drive.
Tapi ada satu insiden ni memang betul2 buat aku marah.
Aku xsempat nak break...B marah aku gila2..(yelah takut punah kereta dia tu).
waaaa.....dia marah aku stok mcm xdiampun....
GRRRRRR......!!!
Mungkin aku da penat sangat2 kan..suddenly aku pon naik hangen.
Pagi ni aku dpt great news dr hubby...
insyaallah doa dan impian dia akan jadi kenyataan kalau dia kali ni betul2 nekad berusaha sungguh2....
Aku duduk diam di kerusi...ikut nasihat mak...muhasabah diri.
Yelah...setiap apa yg terjadi sudah pastinya ada hikmahnya....
Dugaan yg diberi olehNYA adalah setimpal dengan kekuatan diri kita sbnrnya...
Hanya akal yg waras akan membantu kita.

No comments:

Post a Comment